Wyniki konkursu

Z radością przedstawiamy zwyciężczynię konkursu plastycznego - Liwię z grupy Junior. GRATULACJE!

1 miejsce (2).JPG

Czerwiec 2018, Małgorzata Kostecka - logopeda, Michalina Biedrzycka - terapeuta pedagogiczny

 

Samogłoski do zabawy

Zapraszamy przedszkolaki do udziału w konkursie plastycznym. Aby powalczyć o nagrodę, należy za pomocą dowolnej techniki stworzyć samogłoskę, która będzie się nadawała do zabawy. Zadaniem tej samogłoski jest oddziaływanie na wybrany zmysł lub zmysły. Termin składania prac przesunięto do końca maja.

Kwiecień 2018, Małgorzata Kostecka – logopeda, Michalina Biedrzycka – terapeuta pedagogiczny

Zajęcia otwarte

Szczególnym wydarzeniem marca były zajęcia otwarte, w których mogli uczestniczyć chętni rodzice dzieci objętych terapią logopedyczną. Była to okazja do przekonania się jak wyglądają zajęcia logopedyczne prowadzone w naszym przedszkolu, możliwość wspólnej zabawy i pracy z własnym dzieckiem oraz rozmowy z logopedą o postępach i perspektywach terapii.

Marzec 2018, Małgorzata Kostecka - logopeda

 

Czym zajmowaliśmy się w ostatnim czasie na zajęciach terapii pedagogicznej?

Ćwiczyliśmy umiejętności matematyczne z najmłodszymi uczniami.  W krótkim filmie pokazuję prostą metodę z użyciem kolorowych patyczków. Stworzyłam ten film dla dzieci w wieku 6-7 lat oraz dla rodziców, którzy chcą zobaczyć w jaki sposób można ćwiczyć z dzieckiem poprzez zabawę.
https://www.youtube.com/watch?v=UxumWYg7VSc&feature=youtu.be

Ćwiczyliśmy funkcje wzrokowe i językowe, które są tak ważne w kształtowaniu umiejętności związanych z czytaniem i pisaniem, szukaliśmy „drugiej połówki” serc, układaliśmy ciągi liczbowe i przypominaliśmy sobie nazwy zwierząt.

Zdjęcia pokazują efekty pracy (zabawy?).


Luty 2018, Michalina Biedrzycka- pedagog, terapeuta pedagogiczny

 

Karnawałowe ćwiczenia z logopedą

W styczniu nasze przedszkolaki uczestniczyły w kolejnych już zajęciach logopedycznych. Tym razem zabawy dotyczyły tematu karnawału. Dzieci ćwiczyły narządy artykulacyjne oraz oddychanie i słuchanie.

Styczeń 2018, Małgorzata Kostecka - logopeda

 

Poszukiwanie świątecznego uśmiechu

Okres świąteczny jest bardzo radosnym czasem, szczególnie wtedy chcemy dzielić się z innymi pozytywnymi emocjami! Pani Gosia, Ania i Michalina wysyłają świąteczne uśmiechy prosto z ISG i zapraszają do obejrzenia krótkiego filmiku "Looking for Christmas Smile" przypominając jak cenny jest uśmiech  :)

https://www.facebook.com/1729787757315700/videos/1762549220706220/

Grudzień 2017, Małgorzata Kostecka- logopeda, Michalina Biedrzycka- pedagog, terapeuta pedagogiczny, Anna Zdolska-Wawrzkiewicz- psycholog

 

Jesienna profilaktyka logopedyczna

Mowa w dużej mierze wpływa na wiele innych sfer rozwoju dziecka, między innymi na jego powodzenie w szkole. Umożliwia komunikację, jest środkiem pomocnym w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie swoich potrzeb, opinii i emocji. Czynnikami niezbędnymi dla wyraźnej wymowy jest prawidłowe oddychanie, dobra fonacja, sprawna artykulacja przy właściwie funkcjonujących narządach mowy, zdolność różnicowania dźwięków oraz prawidłowa analiza i synteza słuchowa.

W trosce o rozwój mowy naszych przedszkolaków w listopadzie odbyły się logopedyczne zajęcia profilaktyczne, podczas których dzieci ćwiczyły właściwy sposób oddychania, usprawniały narządy mowy i doskonaliły funkcje słuchowe.

Listopad 2017, Małgorzata Kostecka – logopeda

 

 

Logopedia to dobra zabawa

W październiku ruszyła terapia logopedyczna. Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do terapii, co tydzień spotykają się z logopedą, aby podnosić sprawność artykulatorów, ćwiczyć prawidłowy sposób oddychania oraz właściwą wymowę głosek. Atrakcyjność zajęć gwarantuje duża kolekcja gier, znajdująca się w gabinecie.

Wyjątkowym wydarzeniem tego miesiąca były warsztaty pt. „Smaczna logopedia”. Chętni uczniowie, wraz ze swoimi rodzicami, mieli okazję dowiedzieć się, że ćwiczenia logopedyczne, wykonywane w domu, nie muszą być nudne. Ba! Mogą być smakowite. Wykorzystując takie produkty jak żelki, płatki śniadaniowe, kawałki marchewki itp. przeprowadziliśmy gimnastykę naszych języków i mięśni twarzy. Udało nam się połączyć przyjemne z pożytecznym.

Październik 2017, Małgorzata Kostecka – logopeda

 

 

Logopedyczne początki

Wrzesień w IPG to przede wszystkim czas na diagnozy logopedyczne. Na ich podstawie zapada decyzja czy dziecko powinno uczestniczyć w terapii. Sprawdzane jest rozumienie mowy, wymowa poszczególnych głosek oraz sprawność narządów artykulacyjnych. Logopeda zwraca także uwagę na zjawiska związane bezpośrednio lub pośrednio z mową dziecka, czyli m.in. reakcje słuchowe, sposób oddychania oraz połykania, motorykę małą i dużą, koncentrację uwagi. Jeśli zachodzi taka potrzeba zbiera od rodziców wywiad logopedyczny.

Poza diagnozami w przedszkolu odbyły się także warsztaty o charakterze profilaktycznym. Najmłodsza grupa – Junior, bawiła się i ćwiczyła na spotkaniu pt. „Zabawy ze zwierzętami”. Dzieci rozpoznawały i naśladowały odgłosy zwierząt, a także ich różne minki, gimnastykując tym samym buzie i języki. Grupy Senior oraz „0” uczestniczyły w zajęciach zatytułowanych „Co pomaga nam poprawnie mówić”. Dzieci zastanawiały się, co sprzyja poprawnemu mówieniu i poprzez zabawę usprawniały narządy mowy, rozwijały słuch oraz kształtowały prawidłowy tor oddechowy.

Wrzesień 2017, Małgorzata Kostecka – logopeda

 

 

I edycja warsztatów MRR – W. Sherborne „Mamo, tato pobaw się ze mną”

W marcu odbyły się warsztaty Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne dla rodziców i dzieci z International Preschool of Gdansk. Zadaniem uczestników było wykonywanie w parach lub zespołach wielu radosnych ćwiczeń ruchowych. Przydały nam się sportowe stroje, koce i pozytywne nastawienie. Dzięki zabawom rodzice i dzieci doświadczali własnej sprawności, świadomości ciała oraz otaczającej nas przestrzeni. W wielu ćwiczeniach istotna okazywała się współpraca i kontakt wzrokowy. Bardzo miło wspominamy dwa spędzone wspólnie z Państwem poranki. Mamy nadzieję, że uczestnicy warsztatów zapamiętali chociaż kilka proponowanych przez nas zabaw i będą je powtarzać w domu. Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach warsztatów.
Marzec 2016, Ewa Wójtowicz – logopeda, Anna Stefańska – logopeda, pedagog

ISG4 marzec

Szkolenie dla nauczycieli IPG i ISG

Praca nauczyciela wiąże się nie tylko z pracą z uczniami, ale także ze współpracą z rodzicami i opiekunami. Efektywne współdziałanie, dobra komunikacja i przyjazna atmosfera w relacjach pomiędzy nauczycielami i rodzicami stwarzają dziecku najlepsze warunki do rozwoju i edukacji. W związku z tym w szkołach Gdańskiej Fundacji Oświatowej staramy się dbać o to, aby komunikacja i współpraca z rodzicami przebiegała na najwyższym poziomie.
W marcu podczas szkolenia dla nauczycieli International Preschool of Gdansk i International School of Gdansk wspólnie zastanawialiśmy się nad tym, co każdy z nas może zrobić, aby w jak najbardziej efektywny sposób współpracować z rodzicami uczniów. Spotkanie zaowocowało wieloma refleksjami i pomysłami.

Marzec 2016, Agnieszka Sławenta – psycholog, Artur Lewandowski – psycholog

 

Wrzesień miesiącem adaptacji do przedszkola

Wrzesień to dla uczniów początek roku szkolnego a dla najmłodszych czas rozpoczęcia zajęć w przedszkolu. Pozostanie często po raz pierwszy w sali bez rodziców, nowe zajęcia, pobyt w nowej grupie dzieci – to niewątpliwie ogromne wyzwania dla przedszkolaków, wymagające dużego wsparcia ze strony rodziców i opiekunów.
W pierwszym tygodniu września odbyło się spotkanie dla rodziców pt. „Jak wspierać dziecko w procesie adaptacji”. Na początku zadaliśmy sobie pytanie: jak z perspektywy dziecka wygląda zmiana, jaką jest pójście do przedszkola? Jakie wyzwania i trudności mogą się pojawić? Staraliśmy się wrócić myślami do okresu, kiedy sami rozpoczynaliśmy chodzenie do przedszkola czy szkoły, aby lepiej zrozumieć sytuację dziecka. Rozpoczęcie edukacji przez dziecko to również dla rodziców nowa i pełna wyzwań sytuacja. Aby dziecko mogło się w pełni zaadaptować do nowej sytuacji, to najpierw muszą to zrobić rodzice. Podczas spotkania rodzice dowiedzieli się również, jak pomóc dziecku w procesie adaptacji, ile może ona trwać oraz kiedy warto zasięgnąć porady psychologa.

Wrzesień 2015, Agnieszka Sławenta – psycholog

 

Logopedyczne zajęcia otwarte

W ostatnim tygodniu stycznia w GASP oraz w IPG/ISG odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców, których dzieci objęte są terapią logopedyczną. Opiekunowie odwiedzali swoje pociechy w trakcie ich pracy w gabinecie. Rodzice mogli brać także aktywny udział w zabawach logopedycznych. Cieszy nas, że często wykonywali ćwiczenia razem z dziećmi. Na spotkaniach wspólnie z uczniami prezentowaliśmy pomoce terapeutyczne, które wykorzystujemy w pracy, oraz udowadnialiśmy, że terapia logopedyczna może być świetną zabawą. Spotkania z opiekunami były dobrą okazją, aby zaprezentować nowe wyposażenie gabinetów, w tym gry i multimedialny program logopedyczny. Po zajęciach często dobywały się konsultacje, na których poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania rodziców, dotyczące obserwowanych przez nich zajęć. Dziękujemy wszystkim rodzicom, którym udało się wziąć udział w zajęciach otwartych. Wiemy, jak wiele pozytywnych emocji w uczniach wzbudzała obecność rodziców w gabinetach. Należy pamiętać, że sukces terapeutyczny w dużej mierze opiera się na współpracy terapeuty z domem dziecka.

Styczeń 2015, Anna Stefańska – logopeda, Ewa Wójtowicz – logopeda

logopedia

 

Magiczne słowa w ISG

W styczniu w zerówce „blue” odbyły się warsztaty na temat magicznych słów: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”. Na początku dzieci uważnie wysłuchały edukacyjnych wierszyków oraz piosenki na temat trzech magicznych słów. Potem rozmawialiśmy o tym, w jakich sytuacjach używamy zwrotów grzecznościowych i co one wyrażają. Dzieci podały bardzo wiele przykładów. W wypowiedziach odnosiły się do swoich uczuć oraz do uczuć innych osób, co świadczy o tym, że wiele się nauczyły podczas wcześniejszych spotkań dotyczących przeżywanych emocji. Wiedziały, że przepraszamy, kiedy sprawiliśmy komuś przykrość, że dziękujemy, kiedy ktoś sprawi nam radość np. dając nam prezent, a prosimy, kiedy chcemy, żeby ktoś dał nam np. zabawkę. Tu jednak musimy się liczyć z tym, że może nas spotkać odmowa. Na zakończenie każde dziecko wykonało pracę plastyczną dotyczącą jednego z magicznych słów. Ze wszystkich prac powstała kolorowa wystawa. Zapraszam do jej oglądania!

Styczeń 2015, Agnieszka Sławenta – psycholog

magic words     magic words2

 

Logopedia może być smaczna

12 grudnia odbyły się warsztaty logopedyczne dla rodziców i opiekunów dzieci uczęszczających do IPG oraz ISG. Tematyką spotkania była „Smaczna logopedia”, czyli sposoby na wykorzystanie produktów spożywczych w profilaktyce i terapii logopedycznej. Uczestnicy dowiedzieli się, w jaki sposób można zastosować smaczne przekąski (np. żelki, płatki śniadaniowe, czekoladowe kremy, warzywa i owoce), aby przyczyniły się one do poprawy motoryki narządów artykulacyjnych ich dzieci. Wykonywaliśmy razem różne ćwiczenia, aby później umieć je zastosować w domu. Dzięki warsztatom przekonaliśmy się, że proponowane zabawy buzi i języka są doskonałym sposobem na wspólne spędzanie czasu wolnego. Zachęcamy rodziców i opiekunów do jak najczęstszego wykorzystywania poznanych zabaw. Warto pamiętać, że czasami wystarczy w nieco inny sposób podać naszym pociechom produkty spożywcze, aby wpłynęły one korzystnie na rozwój ich mowy. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie na spotkanie i aktywne uczestnictwo. Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnych warsztatach.

Grudzień 2014, Ewa Wójtowicz – logopeda, Anna Stefańska – logopeda

grudzien2

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznajemy emocje

W grudniu w jednej z klas „0” w International School of Gdansk odbył się cykl spotkań na tematuczuć. Podczas zajęć dzieci poznawały podstawowe emocje: radość, smutek, strach, złość, zaskoczenie. Na pierwszym spotkaniu dzieci powitały pacynki, które uosabiały różne emocje. Następnie mali uczniowie rozmawiali z każdą pacynką o tym, jak się czuje i z czego wynika jej samopoczucie. Była także prezentacja na temat symboli emocji np. słońce to symbol radości, a pioruny - złości. Każde z dzieci wykonywało również pracę plastyczną pt. „Jak się czuję?”. Potem wszystkie pracy wspólnie oglądaliśmy i omawialiśmy. Na kolejnych spotkaniach dzieci oglądały zdjęcia przedstawiające różne sytuacje społeczne i wynikające z nich emocje. Podczas omawiania poszczególnych fotografii uczniowie chętnie opowiadali o prezentowanych sytuacjach i swoich odczuciach. Podczas zajęć dzieci nauczyły się nazywać przeżywane emocje oraz zwracać większą uwagę na to, jak czują się inni. W najbliższym czas zajęcia odbędą się również w pozostałych „zerówkach”.

Grudzień 2014, Agnieszka Sławenta – psycholog

grudzien

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alfabet

Film pokazuje, w jaki sposób współczesny system edukacji determinuje nasz sposób patrzenia na świat i kształtuje naszą osobowość. Warto obejrzeć i mieć własne zdanie. Film inspiruje do myślenia. Od tego warto zaczynać...

Polecam.

Listopad 2014, Ewa Czech – pedagog, Pełnomocnik GFO ds. Szkół i Placówek

alfabet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wszystkie dzieci są zdolne

„Nauka powinna sprawiać taką radość, żeby myśl o zbliżających się wakacjach napawała dzieci smutkiem. Dzieciństwo powinno być tak piękne, żeby przez całe życie każde wspomnienie o nim dodawało nam sił. Książka Wszystkie dzieci są zdolne wyjaśnia dlaczego wg autorów w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.”

Polecam zarówno Nauczycielom jak i Rodzicom.

Listopad 2014, Ewa Czech – pedagog, Pełnomocnik GFO ds. Szkół i Placówek

wszystkie dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Indywidualne rozmowy z uczniami w ISG

W październiku działania w International School of Gdansk skupiały się na prowadzeniu indywidualnych rozmów z uczniami, zwłaszcza tymi, którzy w tym roku dołączyli do naszej szkoły. Podczas spotkania z psychologiem uczeń ma okazję opowiedzieć o sobie, swoich zainteresowaniach, ulubionych zabawach czy formach spędzania wolnego czasu, swojej rodzinie, poprzedniej szkole czy przedszkolu. Podczas rozmów główny nacisk kładziony jest na to, jak dziecko czuje się w swojej klasie i w szkole, co mu się podoba i z czym ewentualnie ma trudności. Indywidualne spotkania z uczniami dają możliwość nawiązania kontaktu z każdym dzieckiem i zapewnienia go, że w trudnych sytuacjach zawsze może się zgłosić się do psychologa i otrzyma wsparcie. Rozmowy indywidualne z każdym uczniem pozwalają również na wczesne reagowania w sytuacjach, kiedy dziecko jest czymś zaniepokojone i zaczyna się w szkole źle czuć np. z powodu trudności z nauką lub w relacjach z rówieśnikami.

Październik 2014, Agnieszka Sławenta – psycholog

 

Wspieranie dziecka w procesie adaptacji w IPG

Wrzesień w International Preschool of Gdansk upłynął dzieciom na wzajemnym poznawaniu się i adaptacji do nowej szkoły.
Na początku roku szkolnego odbyły się warsztaty dla rodziców pt. „Jak wspierać dziecko w procesie adaptacji”. Wspólnie staraliśmy się spojrzeć na początek roku szkolnego z perspektywy dziecka i wczuć się w jego sytuację, aby lepiej ją zrozumieć. Rozmawialiśmy również o tym, że adaptacji dziecka do przedszkola czy szkoły zawsze towarzyszy także adaptacja rodziców – dla nich to również nowa i pełna wyzwań sytuacja. Aby dziecko mogło się zaadaptować do nowej sytuacji, najpierw muszą to zrobić rodzice. Podczas spotkania rodzice dowiedzieli się również, jak pomóc dziecku w procesie adaptacji, ile może ona trwać oraz kiedy warto zasięgnąć porady psychologa. Warsztat był również okazją do podzielenia się swoimi doświadczeniami.
We wrześniu odbyły się także warsztaty integracyjne dla naszych najmłodszych uczniów uczęszczających do „zerówek”. Podczas zajęć dzieci miały okazję lepiej się pozna i miło spędzić czas podczas zabawy z kukiełkami, zabaw ruchowych i ćwiczeń uczących współpracy. Na warsztatach dużo było radości i śmiechu. Rozpoczęły się również prowadzone przez psychologa rozmowy indywidualne z uczniami, które mają na celu poznania każdego dziecka, jego zainteresowań i danie mu możliwości opowiedzenia o ewentualnych trudnościach w relacjach z rówieśnikami. Na zakończenie rozmowy każdy uczeń jest informowany o możliwości zgłoszenia się do psychologa zawsze wtedy, gdy coś go zaniepokoi lub gdy będzie potrzebować pomocy w rozwiązaniu jakiegoś problemu.

Wrzesień 2014, Agnieszka Sławenta – psycholog